Olimme molemmat juuri tulleet töistä tänään iltapäivällä, ja R aloitteli kahvin keittoa.

R: Otatsä kahvia?
J: Joo mut mä en ehdi juoda kun pienen kupillisen, mun pitää lähtee sinne kosmetologille ihan just.
R: Siis minne?
J: No sinne kosmetologille, mistä mä sanoin jo eilen ja tänä aamuna.
R: Ai joo, okei.
J: Niin ja sen jälkeen mä tuun kyllä kotiin mutta lähden sit kattoon sitä stand-uppia.
R: Ai mitä stand-uppia?
J: No sitä, johon ostin liput pari viikkoa sitten, josta puhuin jo aamulla...
R: Just, okei.

Tämän jälkeen R siirtyi olohuoneeseen soittelemaan ja minä join kahvini, puin päälleni ja poistuin huutaen ovensuusta kiitokset kahvista ja heipat. Kun olin perillä (matkaan meni noin 5 min) riisumassa takkiani, puhelin soi. Lienee helppo arvata, kuka soitti:

R: Hei, mihin sä oikein hävisit? Yhtäkkiä vaan kuului ovelta, että kiitos kahvista ja heippa? Mitä tää oikeen on?
J: No mä oon täällä kosmetologilla, josta sanoin jo... jne jne jne.

Kun tulin kotiin, kävimme seuraavan keskustelun:

R: Ai ihanaa, armaani tuli kotiin, nyt meillä alkaa vapaailta!
J: Täh, eksä muista mihin mä oon menossa?
R: Ai, mihin sitten?
J: No sinne stand-up -iltaan!
R: Mihin stand-up -iltaan??
J: No siihen... jne jne jne

MITKÄ NE LERPAKKEET KAKSIN PUOLIN MIESTEN PÄÄTÄ ON?