Kuten mainitsin tuossa aiemminkin, tällä viikolla yliopistolla ei opeteta. Se tarkoittaa sitä, että voin aloittaa työpäiväni mihin aikaan tahansa, eikä aamulla tarvitse punnertaa sängystä ylös epäinhimillisen varhain. Tuo epäinhimillisyys on toki suhteellinen käsite: minä heräilen yleensä aina R:ää myöhemmin, koska R haluaa ponkaista anivarhain (noin kuudelta) ylös ja tehdä omia juttujaan rauhassa sillä aikaa, kun vielä nukun. Joskus kahdeksan maissa syömme yleensä aamiaista yhdessä ja poistumme kumpikin töihin.

Tällä viikolla maanantaina ja tiistaina oli kokouksia heti aamusta ja pakko nousta suht aikaisin, mutta eilen aamulla, kun R nousi, mutisin hänelle, ettei minulla ole kelloa soimassa, koska haluan nukkua pidempään. Vähän ajan (?) päästä havahdun, kun R tulee makkariin huolestuneena: siis etkö sä aio nousta ollenkaan? Kello on jo vaikka kuinka paljon. Katson kelloa ja totean, että sehän on vasta vähän yli seitsemän! No en todellakaan aio nousta vielä, mähän sanoin että haluan nukkua! Juuri (?) kun pääsen taas kunnolla unten maille, minua ravistellaan jälleen: Hei, mä oon nyt jo lähdössä töihin, etkö sä tosiaan aio nousta vieläkään? Paljonko kello sitten on? Ai kahdeksan, no EN AIO!! Mä haluan nukkua! Ja vielä muutaman minuutin päästä, kun olin juuri vaipunut horteeseen: Moi, mä meen nyt! Tämän jälkeen en enää saanut unta vaan heräilin vartin välein katsomaan kauhuissani kelloa, koska olin ilmeisesti sisäistänyt, että minun pitäisi ehkä sittenkin olla jossain johonkin aikaan. Yhdeksän jälkeen nousin äkäisenä ja väsyneenä. Riivatun uniterroristi! Kostoksi en päästänyt R:ää tänä aamuna nousemaan sängystä vaan taklasin hänet viereeni aamu-unille, joilta itse nousin vasta (ah!) kymmenen maissa R:n haihduttua viereltäni tällä kertaa asianmukaisesti vähin äänin.

Toisin sanoen terveisiä täältä:

1010803.jpg

Jos olemme oikein tomeria, ehdimme joskus muuntaa sängyn sieltä poistumisen ja sinne palaamisen välillä tämän näköiseksi (tämä on se uusi päiväpeitto, keskisuikale entiseltä ammatiltaan pöytäliina):

 1010801.jpg