Laskin, että olen nyt ollut flunssainen ja enemmän tai vähemmän kipeä jo 14 päivää. Koska olen myös tyhmä ääliö, en ole jäänyt sairaslomalle vaan sinnitellyt töissä niin, että äänestäni oli jäljellä enää rippeet, kun torstaina lopetin viimeisen luentoni. Perjantaina olin pelkkää kähinää ja koko viikonlopun olen ollut entistäkin kipeämpi. Prkl! Miksei tämä mene ohi?

Äsken tajusin, etten oikeasti enää voi mennä huomenna töihin,
ääni ei kestä puhumista yhtään, enkä yskimiseltäni varmaan saisi puhuttua muutenkaan. Pakko kai vaan kylmästi perua opetus ja siirtää tunnit, vaikka se teettääkin kaksinkertaisesti töitä myöhemmin (ei, meillä ei ole koskaan sijaisia). Miksi mun flunssat on aina tällaisia? Ei kuumetta, ei edes kovaa nuhaa, mutta hinkuva yskä, kurkku kipeä ja ääni käheä. Toisin sanoen ei tarpeeksi kipeä olo, että tulisi jäätyä suosiolla kotiin, jolloin tilanne vain pahenee kun raataa puolikuntoisena.

Ei niin pahaa, ettei jotain hyvääkin. Kun nyt olen kökkinyt kotona pari päivää, olen ehtinyt pitkästä aikaa neuloa, laittelen tuotoksista kuvan kunhan ennätän. Koska en ole kuumehoureinen sänkypotilas, olen myös ehtinyt leipoa ruisleipää ja tehdä valmiiksi ruokaa ensi viikolle (R ottaa aina eväät mukaan töihin). Yllättäen ohjelmassa on ollut myös siivousta (ks. ed postaus).

Voitin muuten scrabblen eilen sanalla metkuvaja, josta seuraa tietokilpailukysymys: : mikä se on? (Vihje: liittyy erääseen kirjasarjaan, jossa sana ei tosin tod näk esiinny, vaikka olisi hyvin voinut esiintyä.. suomentaja ei vaan vissiin ollut yhtä viksu kuin minä :-))

Luotan sivistykseenne, rakkaat lukijat!


EDIT: Päivän sitaatti: "Kontit yhdistävät Alvar Aallon pallit ja japanilaisen designin tai italialaiset huonekalut." arkkitehti Kaisa Blomstedt, HS