Olen kauhukseni menettänyt yöuneni tämän asuntoasian takia. Olen jo viime maanantaista lähtien nukkunut tosi huonosti ja herännyt jo valmiiksi päänsärkyisenä ja yön pyörimisestä väsyneenä. Sen vähän, minkä olen kellon katsomisten välillä pystynyt nukkumaan, olen unissani ahdistuneena möbleerannut, ostanut ja remontoinut erilaisia asuntoja. Viime yönä jouduin kaiken huipuksi tekemään vinttiremonttia Iiro Viinasen kanssa!

Erään espanjalaisen elokuvaohjaajan sanoin: mitä olen tehnyt ansaitakseni tämän?

Tilanne on edelleen (ja varmaan vielä vaikka kuinka kauan) vähintäänkin epäselvä. Asunto, jota kävimme aikaisemmin katsomassa, ei ollutkaan tarkemman tutkiskelun jälkeen hyvä (ja maksoi todella paljon liikaa). Niinpä palasimme ruutuun A, eli mietimme nyt jälleen tämänhetkisen kämppämme ostamista (optiolla vintiltä yksi huone lisää). Omistaja eli vuokraemäntämme vaikutti aluksi innokkaalta myymään asunnon nopeasti meille, mutta on nyt ilmeisesti muuttanut mieltään...

Olen työpaikan homeen jäljiltä sen verran heikkohermoinen, että haluan erittäin tarkan kuntotarkastuksen, mitä taas vuokraemäntä ei halua, mikä taas saa tarkastuksen tuntumaan minusta entistäkin tarpeellisemmalta... en kyllä voi käsittää, miksi omistaja vastustaa kuntokartoitusta, siitähän on hänelle itselleenkin vain hyötyä? Varsinkin, kun hän joutuu joka tapauksessa maksamaan piilevät kosteus- ym vauriot, löytyivät ne sitten ennen tai jälkeen kaupanteon.