Nanne haastoi, joten saanko esitellä: maailman ensi-ilta meemien suhteen ja tässä blogissa:

Kummalliset tapani (weird habits):

  1. Minun on pakko tietää, montako tuntia nukuin yöllä. Kun menen nukkumaan, katson kelloa ja lasken, montako tuntia ehdin nukkua ennen kun herätyskello soi. Jos on vapaapäivä enkä laita kelloa soimaan, katson aamulla ensimmäiseksi kelloa ja lasken, montako tuntia nukuin. Joskus olen miettinyt, että jos en tietäisi nukkuneeni vaikkapa vain 5 tuntia, olisinko yhtä väsynyt seuraavana päivänä?

2. Jos talvella sataa lunta, vaikka vain ihan vähänkin, ja menen ulos, minun on pakko lakaista ulkoportaat mennessäni. Olin aikoinani ensimmäisessä vakituisessa työpaikassani talonmiehen viikonloppusijainen: ensimmäinen asia, joka minulle taottiin päähän oli, että jos lumen päälle ehtii astua, sen saaminen irti rappusista on viisi kertaa vaikeampaa. Lakaisen siis lumisateella portaat joka kerta, kun pistän nokkani ulos, vaikka sata kertaa päivässä. Nipotan tästä myös miehelleni :).

3. Kun menen vessaan, jossa on useampia koppeja vierekkäin tai joka on niin lähellä toista huonetta, että pelkään äänten kuuluvan sinne saakka, laitan aina veden valumaan toimituksen ajaksi, ettei lirinä kuulu ulos. Jos toimitan lirinää isompaa asiaa, laitan pönttöön wc-paperia, ettei molskahdus kuulu. Pahinta tässä on se, että poden joka kerta huonoa omaatuntoa veden ja/tai vessapaperin tuhlaamisesta!

4. Tämä liittyy varmasti lapsettomuuteen ja olen maininnut tästä ennenkin. Aina, kun näen jossain naisen, jolla on lapsi ja saan selville naisen iän, lasken välittömästi, minkä ikäinen nainen oli lapsen saadessaan. Tämän perusteella teen sitten vertailuja omaan ikääni eli lasken vielä, kuinka vanha oma lapseni nyt olisi, jos olisin saanut lapsen saman ikäisenä kun ko. henkilö. Lasken myös miesten isäksituloiän, mutten välttämättä vertaa sitä omaan ikääni.

 

5. Jos olen koukussa johonkin tv-sarjaan, nauhoitan sen aina, vaikka olisin kotona ja katsoisin jakson itse. Alun perin tein näin, koska halusin varmistaa, että näen jakson loppuun, jos joku esimerkiksi soittaa kesken kaiken, enkä ilkeä tunnustaa olevani niin koukussa johonkin sarjaan, etten voi puhua puhelimessa... (keksin tämän keinon Teho-osaston takia).